ads

17 Mart 2011 Perşembe

120-125-128-134 - Türkçe 8. Sınıf etkinliklleri

120
7.Etkinlik
Arkadaşım,Türkçe kitabını bana verdi = Türkçe kitabının altını çizin

Görevliler Eşyaları Odaya Taşıdı = Taşıdı ' nın altını çizin

Müdür ve Yardımcıları Odayı Gezdi = Gezdi ' nin altını çizin

Babam Dün Araba Aldı = Araba nın altını çizin

Bakkaldan Ekmem Aldım = Ekmeğin altını çizin

Valilik Okulumuzu Boyadı = Okulumuz un altını çizin

Bugün Kütüphanede Serkan'ı Göremedim = Serkan ' ın altını çizin

Kardeşim Dün Bardak Kırdı = Bardakğın Altını Çİzin

Ders notlarımı arkadaşıma verdim = Ders Notları

İnsanlar Eğlenmeyi Sever = Eğlenmeyi


I.Bölüm

ağla - = ağlat = onu
evlen - = evlendir = kızını
otur - = oturt = bebeği
düş - = düşür = vazoyu
azal - = azalt = sesi

II.Bölüm Cümleler

Çocuğu güldürdü

Kızını Evlendirdi

Bebeği Kucağına Oturttu

Vazoyu O Düşürdü

Sesini Azalt


Cümbür Cemaat == Hep Beraber
Tüyleri Ürpermek == Korkmak
Semiz = Besinli
Kendinden Geçmek = Dalmak , Bayılacak Duruma Gelmek
Kasılmak == Gerilmek
Başına Devlet Kuşu Knmak == Şanslı olmak
Köşeyi Dönmek = emek sarfetmeden zengin olmak
Zevkten Dört Köşe Olmak == Yaptığı işten memnun kalmak ( Lüten Saçma Sapan Bişe Anlamayın )
Dizlerinin Bağı Çözülmek == Ayakta Duramıyacak Halde Olmak
Tezehürat == Sesli Bir Şekilde Slogan Atıp Desteklemek
Tedavi Etmek == İyileştirmek
Mesul == sorumlu
Kevgir == Süzgeç , Elek
Sedir == Divan

Anafikir = Hayvan sevgimizi çevremizdeki kişilere karşı abartmamamız

Yardımcı Fikirler ;;;

*Köpeğin terlii getirmesi
*Yastık yerine kedinin kuyruğu çekilmesi
*Adamın ayı postundan korkması
*İlk kez bir ziyarete gitmesi
*Yusuf'un Yılanını duyunca Kanguru gibi zıplaması

132 __

7.ETKINLIK

I)Onun Nasıl Olduğunu Göstermek İçin
II)Kafasına Kuş Yapmıştı
III)
Yastığı Çekiyim Derken Yanlışlıkla Kediyi Çekmiş

__ 134 __

10.ETKINLIK

1.____Zeytinleri___ NE? (X)
2.____Ben___ KİM? (X)
3.____Tatlı Anıları___ NE? (X)
4.___Biz___ KİM? (X)
5.
___Ben___ KİM? (X)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ads2