ads

17 Mart 2011 Perşembe

9. sınıf edebiyat dersi cevapları Sanatlar konusu

1-
Ah bu türküler
ana sütü gibi candan
ana sütü gibi temiz


2-Bu yılki turnuvaya pek çok raket katılacakmış.
3-Su çok soğuk ancak bir bardak içebilirim.
4-Ufuk bir tilkidir,kaçak ve kurnaz.
5-Değirmen misali dönüyor başım.

6-
Ey benim sarı tamburam
sen ne için inilersin
içim oyuk derdim büyük
ben onınçün inlerim


7-Gök masmavi bu sabah,güzel şeyler düşünelim diye.

8-
Sordum sarı çiçeğe
sizde ölüm varmıdır?
çiçek eydür derviş baba
ölümsüz yer var mıdır?
Dörtlükte hangisi yoktur?

A)Teşbih B)İntak C)Teşhis D)İstifham E)Tecahül-i
1.Benzetme (Türküleri ana sütüne benzetmiş.)
2.Mecaz-i Mürsel (raketi insan olarak kullanmış ad aktarması yapmış yani)
3.Ad aktarması olabilir ama emin değilim bundan bulamadım :/
4.Kapalı İstiare.
5.Benzetme
6.Kinaye (içim oyuk sözcüğü hem gerçek hem mecaz anlamında kullanılmıştır.)
7.Hüsn-ü talil (göğün mavi olmasını güzel nedene bağlamış.)
8.Teşbih yoktur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ads2