ads

17 Mart 2011 Perşembe

9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı etkinlikleri Cevapları

SAYFA 101

7.ETKİNLİK
BELİRTİLİ İSİM TAMLAMALARI:
-benim saçlarım
-havvanın saçları
-halının içi
BELİRTİSİZ İSİM TAMLAMASI:
-misafir odamızdaki
ZİNCİRLEME İSİM TAMLAMASI:
-okul kitabımdaki maymunun burnu

8.etkinlik:
BELİRTİLİ İSİM TAMLAMALARI:
-kasabanın omzunda
-kasabamızın sabahları

BELİRTİSİZ İSİM TAMLAMASI:
-ayva agacına
-emir dagları
-gümüş rengi
-gökyüzü

sayfa 102
9.etkinlik:
a. -
b. -

SIFAT TAMLAMASI
-bu ugultu
-bu ateş
-akşam havası
-küflü aynalarında
-kırık masalarında
c.-
ç.-

10. etkinlik : -

sayfa 103
11.etkinlik:
BAGLAMA GRUBU
-bilinçli ya da bilinçsiz
-olay ve eylem
-acı ve ıstırap
-başlayan ve biten
-ulaşılamayan ya da ulaşılmakta
b. sıfatları baglamış.

12.etkinlik:
a.
EDAT GRUBU
-onun tarafından sevildigim için
-bir kadın gibi
-o kadar
-egemenligine karşı
b. -

sayfa 104
13.etkinlik:
zaman su gibi geçiyor. hastalandıgı için okula gelmedi. sana göre herşey kolay. tabanca ile iki el ateş ettim. sokaga dogru yürüdü. üç yıl önce okula başladı. hastalandıgından dolayı okula gelmedi.

14.etkinlik:
ÜNLEM GRUBU
-ey fazilet ve nezaketin payı
-ey korku agırlıgından iki büklüm gezmeye alımış zengin-fakir herkes
-ey hicran üzgünü ana
-ey egilmiş esir baş

15.etkinlik:
burada seslenme var.

16.etkinlik:
UNVAN GRUBU
-akif efendi
-murat dayı
-imdadın halilSayfa 106
19.etkinlik:
isim unsuru + sıfat-fiil = sıfat fiil grubu
çocugun üzerinden çocugun üzerinden
bir kemik bırakmış bir kemik bırakmış

20.etkinlik:
isim unsuru + zarf-fiil = zarf-fiil grubu
üstünü örtüp üstünü örtüp
purluga doldurunca purluga doldurunca

Sayfa 107
21.etkinlik:
büyük basamaklı sayı + küçük basamaklı sayı = sayı grubu
otuz beş otuz beş
kırk yedi kırk yedi

Sayfa 108
Ölçme ve Degerlendirme
1.
C
2.
D
3.
D
4.
A
5.
A
6.
B
7.
B
8.
D
9.
C
10.
B






©ödevler blogkafem.blogspot.com web sitesine aittir

[size=12]sayfa 109:
ölçme ve değerlendirme:
1
-C
[/size][size=12]2-D
3
-D
[/size][size=12]4-[/size][size=12]A[/size]
[size=12]5-[/size]
[size=12]A
[/size][size=12]6[/size][size=12]-B[/size]
[size=12]7[/size]
[size=12]-B
[/size][size=12]8-[/size][size=12]D[/size]
[size=12]10[/size]
[size=12]-B[/size]


[size=12]sayfa 111 ve 112
[/size]

[size=12]ÜNİTE SONU ÖLÇME VE DEĞERLENDİME
1-[/size][size=12]B
2-A
3-E[/size]

[size=12]4-[/size]
[size=12]C
5-C[/size]

[size=12]6-[/size]
[size=12]C
7-E[/size]

[size=12]8-[/size]
[size=12]D
9-E[/size]

[size=12]10[/size]
[size=12]-A

[/size]
[size=12]sayfa 115;
Metninin altındaki soruların cevabı:
1.soru:
noktayla ayrılması ve cümleyi oluşturan öğelerin bulunması...[/size]
[size=12]2.soru:[/size]
[size=12]yüklem cümlede yargı bildirir...bu nedenle önemlidir...[/size]
[size=12]3.soru:[/size]
[size=12]isim-fiil cümlesidir...(oradn herhangi bir cümle seç...)[/size]
[size=12]4.soru:[/size]
[size=12]yargı üzerinde taşır.bir yüklem bir cümledir![/size]
[size=12]5.soru:[/size]
[size=12]kelime grupları birbirinden ayrılamaz...onlar kalıplaşmışlardır,bir bütünlerdir....![/size]
Sayfa 116
13 ve 14. YY'ın ÖğretiCi MetinLeri ;
NesirNazım'dır..


[size=12]sayfa 117
[/size]
[size=12]2.Etkinlik[/size][size=12]Bunlar bu atı ,düğün koşusunda koşmak için hazırlıyorlar.(bunlar:özne,düğün koşusunda koşmak için:zarf tümleci,hazırlıyorlar:yiklem)
Biletlerini alıp üçüncü mevkiye yrleşince rahat ettiler.(gizli özne "onlar",üçüncü mevkiye yerleşince:zarf tümleci,rahat ettiler:yüklem)

[/size]
[size=12]sayfa 118
ölçme değerlendirme

1)
..geçişli fiil...
..zarf tümleci...[/size]
[size=12]2) [/size]
[size=12]D,D,Y,D,D,Y[/size]
[size=12]3-[/size]
[size=12]D[/size]
[size=12]4-[/size]
[size=12]A[/size]
[size=12]5-[/size]
[size=12]A[/size]
[size=12]6-[/size]
[size=12]C[/size]





[size=12]sayfa 123[/size]
[size=12]1)[/size][size=12].....BASİT CÜMLE....
.....BAĞLI CÜMLE...
2)[/size][size=12] D,D
3-A 4-A 5-[/size][size=12]B
6)[/size][size=12]HALİNİ BELİRTMEK,ANLAMI PEKİŞTİRMEK İÇİN YAN CÜMLE GEREKLİDİR.
7)[/size][size=12]İSİM CÜMLESİDİR
YAPISI SIRALI CÜMLE
Cool[/size][size=12]BİRLEŞİK CÜMLE:Ğ I C Ç
SIRALI CÜMLE:E H A
BAĞLI CÜMLE:F G
BASİT CÜMLE D B

[/size][size=12]sayfa 124
tablo
birleşik cümle
ğ,ı,c,ç[/size]

[size=12]sıralı cümle
[/size]
[size=12]e,h,a[/size]

[size=12]basit cümle
[/size]
[size=12]d,b[/size]

[size=12]bağlı cümle
[/size]
[size=12]f,g


[/size][size=12]125-127. sayfalar
hazırlık 1.soru:
lokomotifitir. cünkü;trenin her bölmü ona bağlıdır.[/size]
[size=12]2.soru:[/size]
[size=12]kelime grupları[/size]
[size=12]3.soru:[/size]
[size=12]ilietişimin olması için iki kişi olması lazım.bir gönderici iki alıcı ve diğer unsurlar kanal bağlam gibi...[/size]
[size=12]4.soru :[/size]
[size=12] ortam, mekan cok önemlidir. söylenmek istenen söz söyleneceği yerinde anlamlıdır bu karsısındaki kişinin anlaması için önemlidir.[/size]
[size=12]sayfa 127 1. etkinlik:[/size]
[size=12]cümlede götürüverdi kelimesi olmasaydı herhengi bir yargıya ulaşamazdık. cünkü; yargıyı bildiren bir sey olmazsa birsey anlamayız.[/size]
[size=12]ANLAMA YORUMLAMA
1[/size]
[size=12]:toplarım kelimesi yanlıştır. cünkü; özne cogulken yüklem cogul, tekilken yüklem tekil olmak zorundadır.[/size]
[size=12]2.etkinlik: [/size]
[size=12]birinci cümle: taksiyle
ikinci cümle: okula[/size][size=12]üçüncü cümle: kış [/size][size=12]mevsiminde[/size]
[size=12]dördüncü cümle: ben'dir.

[/size][size=12]sayfa 132
1-
D,Y[/size]
[size=12]2-[/size]
[size=12]A[/size]
[size=12]3-[/size]
[size=12]A
4-[/size][size=12]D
5-
mişli ve dili[/size]


[size=12]sayfa 136 ölçme ve değerlendirme
1
- yalnış, doğru[/size]
[size=12]2[/size]
[size=12]- D[/size]
[size=12]3[/size]
[size=12]- C[/size]
[size=12]4[/size]
[size=12]- B[/size]
[size=12]5[/size]
[size=12]- E[/size]
[size=12]6[/size]
[size=12]- E

[/size][size=12]sayfa 145-146 ve 147[/size]
[size=12]ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME[/size]
[size=12]1.).[/size][size=12].....tanım.....
..........öznel.....
.....benzetme....
......ihtimal...
.......tasarı.......
...öneri......
...ön yargı........
2.)[/size][size=12] ......tanımlama....
.....üslup.....
......karşılaştırma...
....benzetme.....
......nesnel...
....eleştri.....
...varsayım.....
.........öneri....
......tasarı.....
.....ihtimal....
.....ön yargı.....
...neden-sonuç....
....amaç-sonuç....
.....şart.....
3.)[/size][size=12]Y,D,Y,Y,D,D,D
4-A, 5-D, 6-B, 7-E, 8-D,9-[/size][size=12]B


[/size][size=12]SAYFA 151
7.ETKİNLİK:

[/size][size=12]anlatımı bozuk cümleler, anlatım bozukluğunu nedeni, cümlenim doğru biçimi sırasıyla yazıyorum
-hepsi ve daha fazlası az sonra: gereksiz sözcük kullanımı: hepsi ve fazlası az sonra
-fabrika ticari ve polis otosu üretimine eçen yıl ara verdi: tamlama yanlışlığı: fabrika ticari oto ve polis otosu üretimine geçen yıl ara verdi
-hangisinin başarılı hangisinin başarılı olmadığını öğreneceğiz: yardımcı fiil eksikliği: hangisinin başarılı olduğunu hangisinin başarılı olmadığını öğreneceğiz
-senin yüzünden sınıfı geçebildim: kelimelerin yanlış anlamda kullanılması: senin sayende sınıfı geçebildim
-aldığı kumaşın rengini beğenmediği için geri vermeyi düşünüyor: belirtili nesne eksikliği: aldığı kumaşın [/size][size=12]rengini[/size][size=12] beğenmediği için kumaşı geri vermeyi düşünüyor
-düşünceler zamanla değişirler: özne-yüklem uyumsuzluğu: düşünceler zamanla değişir
-kimse seni suçlamıyor, aksine senin haklı olduğunu düşünüyor: özne eksikliği: kimse seni suçlemıyor, aksine herkes senin haklı olduğunu düşünüyor
-bu güçlüklere nasıl göğüs gerdi, nasıl başa çıktı? : zarf tümleci eksikliği: bu güçlüklere nasıl göğüs gerdi, güçlüklerle nasıl başa çıktı?
-duvarları kirletmek, yazı yazmak kesinlikle yasaktır: dolaylı [/size][size=12]tümleç[/size][size=12] eksikliği:
duvarları kirletmek, duvarlara yazı yazmak kesinlikle yasaktır
-görüşlerime katılmadığınızı, karşı çıkıp eleştirdiğinizi bilmiyor değilim: gereksiz sözcük kullanımı
-birçok kişiler böyle düşünüyor: özne-yüklem uyumsuzluğu: birçok kişi böyle düşünüyor
-güç ve müşkül zamanlarda üstüne düşeni yerine getirir: aynı anlamda kelimelerin kullanılması: güç zamanlarda üstüne düşeni yerine getirir[/size]


[size=12]SAYFA 152:
[/size][size=12]anlatımı bozuk cümleler, anlatım bozukluğunun nedeni, cümlelerin doğru biçimi sırasıyla yazıyorum
-yemeğine biraz tuz, biber ve limon sıktı: yüklem eksikliği: yemeğine bira tuz, biber ekti ve limon sıktı
-bu tür duygular gözlerimi yaşartırlar: özne-yüklem uyumsuzluğu: bu tür duygular gözlerimi yaşartır
-hiçbir işlerde başarılı olamadı: özne-yüklem uyumsuzluğu: hiçbir işte başarılı olamadı
-hiç kimse bir yere kıpırdamasın, yere yatsın: özne eksikliği: hiç kimse bir yere kıpırdamasın herkes yere yatsın
-küçük kızın saçları bir hayli büyümüş: yanlış anlamda kullanılan sözcük: küçük kızın saçları bir hayli uzamış
-kuşkusuz o da senden çok korkuyor olmalı: kelime fazlalığı: kuşkusuz o da senden çok korkuyor
-iki kardeşten en küçüğü arkadaşımdı: kelime fazlalığı: iki kardeşten küçüğü arkadaşımdı
-bu konuyu yeniden bir hafta içinde tekrar görüşürüz: eş anlamlı kelimelerden kaynaklanan anlatım bozukluğu: bu konuyu yeniden bir hafta içinde görüşürüz
-bu kouda gençleri azımsamak doğru değil: yanlış kelime kullanımı: bu konuda gençleri küçümsemek doğru değil
-kuyrukta bekleyen hastalar içinde ilk muayene odasına ben alındım: kelimelerin yanlış kullanımı: kuyrukta bekleyen hastalar içinde muayene odasına ilk ben alındım
-nüfus sayımı bu yıl yapıldı, bir [/size][size=12]hayli artmış[/size][size=12]: eksik kelime: nüfus sayımı bu yıl yapıldı, nüfus bir hayli artmış
-siz çalmasını babamdan öğrendim: tamlama yanlışlığı: saz çalmayı babamdan öğrendim

[/size]

[size=12]SAYFA 153 [/size]blogkafem.blogspot.com
[size=12]ÖLÇME DEĞERLENDİRME:
[/size][size=12]1-D, D, D, Y, Y, D
2-E
3-E
4-D[/size]


[size=12]SAYFA 154:
5[/size][size=12]-E[/size]
[size=12]6[/size]
[size=12]-E[/size]
[size=12]7[/size]
[size=12]-bahar gelince dağlar yeşil giysilerini giydiler(giydi)
-yıldızlar bana bakıyor(bakıyorlar)[/size]

[size=12]8-[/size]
[size=12]kızını çok sever, armağanlar alırdı(ona)
-kimseyi küçük görmemeli, [/size][size=12]insanca[/size][size=12] davranmalıyız(herkese)[/size]

[size=12]9-[/size]
[size=12]-onu severim her konuda iyi anlaşırız
-bu güçlüklere nasıl göğüs gerdi, nasıl başa çıktı[/size]

[size=12]10-[/size]
[size=12]birçok kişiler onu övüyordu[/size]
[size=12]11-[/size]
[size=12]bana bir zararı olmuyor aksine hep koruyordu[/size]

[size=12]SAYFA 155
ÜNİTE SONU ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME:

1-[/size][size=12]B
2-E[/size]

[size=12]3[/size]
[size=12]-D
4-D[/size]

[size=12]5[/size]
[size=12]-E
6-A[/size]



[size=12]SAYFA 156:[/size]
[size=12]7-[/size][size=12]A[/size]
[size=12]8[/size]
[size=12]-D[/size]
[size=12]9[/size]
[size=12]-B[/size]
[size=12]10[/size]
[size=12]-C[/size]
[size=12]11[/size]
[size=12]-C[/size]





[size=12]S.161

1-C
2-C
3-C
4-C
5-B
6-D
7-C
8-A


[/size][size=12]sayfa 161-162[/size]
[size=12]1-C
2-C
3-C
4-C
5-B
6-D
7-C
8-A
[/size]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ads2