ads

17 Mart 2011 Perşembe

bilinçli tüketici nasıl olmalıdır,özellikleri nelerdir?

Hepimizin muhakkak ihtiyaçları olmuştur.Kimisi iPod, kimisi ayakkabı, kimisi cep telefonu almıştır.Peki ihtiyaçlarımızı karşılarken veya karşıladıktan sonra acaba ben nasıl bir tüketiciyim sorusu aklımıza gelmişmidir.Veya ne kadar bilinçliyiz.Mesela bunu şöyle ölçelim ürün bozulduğunda ilk iş olarak servisine mi götürüyoruz?Cevabınız evet ise yazıyı sonuna kadar okumanız yararınıza olacaktır.

Ürünü alma aşamasınayken:

Ürünümüz bir cep telefonu olsun.Yaman marka bir cep telefonu var.Bu telefon internetteki herhangibir alışveriş sitesinde 500 Ytl olsun, herhangibir tekno markette 505 Ytl olsun, dışarıdaki bir telefoncuda da 515 Ytl olsun.Telefon ve modeli üçünde de aynı.Ancak gördüğümüz üzere fiyatlar farklı onun için önce belirlediğimiz özelliklerde bir telefonun veya ürünün fiyatını bir araştırmalıyız.Ve internetten aldığımız ürünlerin kargo ücretlerini de bu hesaba katıp doğru bir kıyaslama yapmamız lazım.Diyelim ki en uygun tekno markette çıktı ve gittim alacağım.Mutlaka yanındaki aksesuarları, ambalajın içerisinde gelen kitapçıkları ve buna benzer materyalleri kontrol etmemiz lazım.Diyelim ki ben Yaman marka telefonu aldım eve geldim ve kulaklığı çıkmadı.Aldığım yere götürdüğümde ne ile karşılaşacağımı bilemem.Bana satan kişican veya dişican “ben size tam vermiştim” diyebilir.Bu tür olaylara meydan vermemek için ilk kontrol öenmli.Ha unutmadan mutlaka fiş, fatura, teslim fişi gibi bir belgeyi almayı unutmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ads2