ads

17 Mart 2011 Perşembe

sayfa 142 - 8.sınıf türkçe pasifik yayınları cevapları

142:
ete kemiğe bürünmek:canlanmak ,dirilmek

gerçeğe değdi ellerim:gerçekleri görebilmek
tavır almak:halini duruşunu belirlemek.
duruş belirlemek:ne yapacağını belirlemek
tılsım:esrarlı,doğaüstü güç.
gerçeklik duygusunu yitirmek:gerçeklerden uzaklaşmak.
hazzına varmak:hoşa giden duyguya ulaşmak.

143:

1.büyüdükçe ete kemiğe büründü.
2.hayallerim gerçekleşmediği için gerçeğe ellerim değdi.
3.arkadaşımın bu tavır alma huyunu sevmiyorum.
4.beni görünce duruş geliştirdi.
5.rüyamda büyük bir tılsımlı periler vardı.
6.bu olaydan sonra gerçeklik duygusunu yitirdi.
7.yazı yazmaya başladıkça hazzına vardı.

144:

yardımcı fikir:yazarak hayallerimizi geliştirebiliriz.
" " :büyüdükçe hayallerimiz gelişir,değişir.
ANA FİKİR:hayallerimiz olmalı ve onları gerçekleştirmek için uğraşmalıyız.
yardımcı fikir:somut hayallerkurmalıyız.
" ":hayallerimize ulaşmak için çalışmalıyız.


4.etkinlik:

1
2.ö
3.n
4.n
5.n
6


145:
ey türk gençliği !
masası o kadar güzeldi ki(!)
bu işi başardın ya!
imdat!
hey, sana sesleniyorum!
ne güzel elbise o öyle!

6.etkinlik:

3.örnek:insanlar:etken
4.:belli değil:edilgen
5:arkadaşım:etken
6:belli değil:edilgen
7:görevliler:etken
8:belli değil:edilgen

146:

gezdirdim:etken:geçişli
biliyordum:etken.geçişli
gülümsedi:etken:geçişlsiz
alınıyordum:etken:geçişsiz
çağırttı:etken:geçişli
verildi:edilgen:geçişsiz
getirttim:etken:geçişli
çıkarıldı:edilgen:geçişsiz
verilebilir:etken:geçişsiz
bahsedilmedi:edilgen:geçişsiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ads2