ads

6 Ağustos 2010 Cuma

Sokrates'ten üç soruluk test - Üçlü Filtre Testi

Sokratesle ilgili bir hikaye var.Daha önceden okudunuz ya da duydunuz mu bilmem.Burda paylaşılmamıştı sanırım.

Birgün Sokrates`in arkadaslarindan birisi heyecanla gelir ve Sokrates`e:
-Sokrates, ögrencilerinizden biri hakkinda ne duydum, biliyormusunuz?...
-Bir dakika! "der Sokrates." -Anlatmadan önce bir testi gecmen gerekiyor; 3 sorulu test.
-3 sorulu test?!..
-Evet. der Sokrates, 3 sorulu test! ögrencim hakkinda duydugun seyi bana anlatmadan önce, söylemek istedigin seyi 3 sorulu bir filtreden gecirelim. ilk olarak söyliyecegin seyin dogrulugundan eminmisin?
-Hayir, ama duyduguma göre...
-Tamam der Sokrates, yani emin degilsin, simdi 2. sorum; bana söylemek istedigin sey ögrencim hakkinda iyi birsey mi?
-Eh pek sayilmaz, ama....
-yani der SOkrates, bana ögrencim hakkinda söylemek istedigin seyden emin degilsin ve bunun pek iyi birsey oldugunu da düsünmüyorsun. Peki bu söyliyecegin sey benim icin kullanisli olacak birsey mi?
-yo, hayir.pek degil.
-e peki bana dogrulugundan emin olmadigin, benim icin kullanisli olmayan ve kötü birseyi niye söylemeye calisiyorsun?..

Acaba kaç kişi böyle düşünebilir?.Kuşkusuz sokrates'i çok önemli bir filozof yapan unsurlardan yalnızca biriydi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ads2