ads

17 Mart 2011 Perşembe

Hayali gerçeğe dönüştüren büyü - 8.sınıf türkçe pasifik yayınları


Yazı:Hayali gerçeğe dönüştüren büyü

1.etkinlik


Canlanmak dirilmek

Gerçekleri görebilmek

Halini duruşunu belirlemek

Ne yapacağını belirlemek

Esrarlı doğaüstü güç

Gerçeklerden uzaklaşmak

Hoşa giden duyguya ulaşmak

[b]2.etkinlik[/b]

Kitabımda gördüğüm o kız önümde ete kemiğe bürünüverdi.

Doğruları bilsin diye onun gerçeğe ellerini değmesi lazım.

Akşam ne olduysa sabah aynı tavırdaydı.

Artık bana bakmaz,duruşunu geliştirmiş görünüyordu.

Bu incinin tılsımı çok büyük.

Sen çevrendekilerle gerçeklik duygusu yitirmiş duruyorsun.

Bana bu çikolatanın hazzına vardığını söyledi

[b]3.etkinlik[/b]

Ana fikir

Hayal etmek güzeldir fakat önemli olan bu ikisinin birleştiği noktada olanları görmek(yazı yazmak) gerekir.

Yardımcı fikirler

Kurduğumuz hayaller gerçek olmayabilir.biz bu durumda gerçeğe ellerimizi değdirmiş oluyoruz

Hayaller gerçekleşmese de büyük hayaller gerçeğe az da olsa yakındır

Yazı yazmak hayali az da olsa gerçeğe yakınlaştırır

Yazı yazmak hem hayalin hem gerçeğin yapabilirliğini göstermektedir.

[b]4.etkinlik[/b]



Ö

Ö

N

N

N

Ö

[b]5.etkinlik[/b]

Ey Türk gençliği!

Masası o kadar düzenliydi ki(!)aradığı hiçbir şeyi bulamıyordu.

Bu işi başardın ya! Aferin sana.

İmdat! Kurtarın bizi.

Hey, sana sesleniyorum!

Ne güzel elbise o öyle!

[b]6.etkinlik[/b]

İnsanlar/etken

Belli değil/edilgen

Arkadaşım/etken

Belli değil/edilgen

Belli değil/edilgen

Görevliler/etken

Belli değil/edilgen

[b]7.etkinlik[/b]

Gezdirdim-etken-geçişli

Biliyordun-etken-geçişli

Gülümsedi-etken-geçişsiz

Alınıyordum-etken-geçişsiz

Çağırttırdı-etken-geçişli

Verildi-edilgen-geçişli

Getirttim-etken-geçişli

Çıkarıldı-edilgen

Verilebilir-edilgen

Bahsedilmedi-edilgen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ads2